In het sculptuurblog staan artikelen gebaseerd op een enkel kunstwerk.
- Gegevens
Ongemerkt is er een mooi beeldrijm ontstaan op de Westerdijk, door de plaatsing van het beeld van Herman Lamers. Het rijm doet zich onverwacht voor wanneer je langs de sculptuur van Henk van Bennekum loopt, richting Visserseiland.
- Gegevens
Omarming met elfenbankjes van Carla Rump (Nu te zien op Artzuid 2023) is een figuratief beeld. Dit is het derde beeld langs de kust van Hoorn dat we bekijken. Het eerste van Rob Schreefel was duidelijk niet-figuratief. Het tweede van Yke Prins was misschien wel een beetje figuratief, laten we het half-figuratief noemen. Omarming is bijna helemaal figuratief.
- Gegevens
Een klein stukje verder in de richting van de schouwburg kom je dit beeld tegen.
- Gegevens
Neem nu dat beeld van de vorige foto.
Er stond op die mooie zonnige dag een grote groep mensen voor het beeld. Ze zagen het beeld, de nieuwe witte huizen en de alles ontsierende parkeerplaatsen op de achtergrond.
- Gegevens
Langs de kust van Hoorn staan meer dan veertig beelden. Figuratieve, abstracte, grote en kleine. Stenen, bronzen, ijzeren, houten, keramische en kunststof beelden. Sterke, indringende, verbazingwekkende en verontrustende beelden. En ook wel vriendelijke, rustgevende beelden.
- Gegevens
In de bovenzalen van de nieuwbouw in het Stedelijk Museum Amsterdam is een solotentoonstelling ingericht van Yto Barrada. Je komt er via de lange roltrap uit de kelder of vanuit de bovenste zalen van de oudbouw door over te steken naar de nieuwe vleugel. De tentoonstelling is in de zogenaamde badkuip, waar net als in de kelder geen daglicht doordringt.
In de kelder is op dit moment Anne Imhoff. Twee kunstenaressen gelijktijdig in dezelfde nieuwbouw. De een uit Duitsland, de ander uit Marokko. Het kan geen toeval zijn.
Lees meer: Yto Barrada en Sol LeWitt in het Stedelijk Museum van Amsterdam
- Gegevens
“Anne Imhof krijgt dit najaar de volledige vrijheid om de 1100 vierkante meter grote kelderzaal van het Stedelijk naar haar hand te zetten”, jubelt het Stedelijk Museum.
“Youth”, de installatie in de kelder van het SMA, van boven bekeken, oktober 2022.
(Alle foto’s van de installatie in dit artikel: Mandarte.)
- Gegevens
Exchange 2022
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
aluminium, glas, plexiglas, hout, bankbiljetten.
Exchange exterieur in Watou tijdens het kunstenfestival 2022
- Gegevens
The Exchange 2016
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
16 x 8 x 7 meter, aluminium, glas, plexiglas, hout, bankbiljetten.
- Gegevens
A Permeable Body of Solitude 2012 Interieur
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
Karton, Hout, Glas, Plexiglas, autofragment, epoxyhars. 3,5 x 3 x 4 m1
Museum Kurhaus Kleve (Duitsland), 26 maart t/m 19 juni 2022.
Lees meer: Rob Voerman van 'Thistle' tot Watou 2022 afl. 2 Deel 2
- Gegevens
A Permeable Body of Solitude 2012
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
Karton, Hout, Glas, Plexiglas, autofragment, epoxyhars. 3,5 x 3 x 4 m1
Foto's van de opstelling in het Museum Kurhaus Kleve (Duitsland) tijdens de 14e salon van kunstenaars en kunstenaressen, 26 maart t/m 19 juni 2022.
Lees meer: Rob Voerman van 'Thistle' tot Watou 2022 afl. 2 Deel 1
- Gegevens
Thistle (distel) 2011
Rob Voerman (1966)
zeefdruk aquarel en potlood op papier, 198 x 220 cm
Rob Voerman realiseert (juni 2022) een nieuw werk in Watou. Op verzoek van de Kunstenzomer 2022, in Watou, in zuid-west België (curatoren James Putnam en Koen Vanmechelen.
- Gegevens
- Gegevens
- Gegevens
- Gegevens
- Gegevens
- Gegevens