
Exchange 2022
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
aluminium, glas, plexiglas, hout, bankbiljetten.
Exchange exterieur in Watou tijdens het kunstenfestival 2022

The Exchange 2016
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
16 x 8 x 7 meter, aluminium, glas, plexiglas, hout, bankbiljetten.

A Permeable Body of Solitude 2012 Interieur
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
Karton, Hout, Glas, Plexiglas, autofragment, epoxyhars. 3,5 x 3 x 4 m1
Museum Kurhaus Kleve (Duitsland), 26 maart t/m 19 juni 2022.
Lees meer: Rob Voerman van 'Thistle' tot Watou 2022 afl. 2 Deel 2

A Permeable Body of Solitude 2012
Rob Voerman (1966, Deventer, Holland)
Karton, Hout, Glas, Plexiglas, autofragment, epoxyhars. 3,5 x 3 x 4 m1
Foto's van de opstelling in het Museum Kurhaus Kleve (Duitsland) tijdens de 14e salon van kunstenaars en kunstenaressen, 26 maart t/m 19 juni 2022.
Lees meer: Rob Voerman van 'Thistle' tot Watou 2022 afl. 2 Deel 1

Thistle (distel) 2011
Rob Voerman (1966)
zeefdruk aquarel en potlood op papier, 198 x 220 cm
Rob Voerman realiseert (juni 2022) een nieuw werk in Watou. Op verzoek van de Kunstenzomer 2022, in Watou, in zuid-west België (curatoren James Putnam en Koen Vanmechelen.

Welkom bij Mandarte. Dit is de derde aflevering van onze beschouwing van het Ganymedes-kapiteel.
Deze week gaan we op zoek naar de betekenis. Is het een verhaal, zo ja voor wie is het bedoeld?
Welkom bij Mandarte. We zien een onbegrijpelijke sculptuur in een kerk. Is het een uiting van de klerikale elite, met een verborgen boodschap voor de eigen broeders? Of kenden de pelgrims en de ‘beminde gelovigen in die tijd het afgebeelde verhaal en snapten zij de betekenis?