Alweer de 21e Salon, meldt Wilma Wegert trots, aan het begin van de maaltijd. We zijn in 2007 in onze galerie begonnen met de Salons. Toen was trouwens Quinten Trentelman één van onze eerste kunstenaars. Dit is nu zijn derde tentoonstelling bij ons.
- Gegevens
De cursusgroep Hoorn op bezoek in Museum De Pont op zaterdag 27 november 2010
- Gegevens
De cursusgroep Amsterdam op bezoek in de Upstream Gallery op zaterdag 20 november 2010
Een brontosaurus. Of een gedeelte ervan. Of een reuzenwesp, bidsprinkhaan of boktor. In toom gehouden door een touw aan het plafond en een touw aan de muur. Net geland, nee, ongelukkig gecrasht. Ik weet het eigenlijk niet.
- Gegevens
Ook aan Mandarte's deur ging de Sint niet voorbij!
- Gegevens
Het schijnt dat ik regelmatig zeg: "en het huiswerk voor volgende keer is dus..." Hier een van de vele reacties:
- Gegevens
Het was ruim in het nieuws, nederland schreeuwde en fluisterde tegen de bezuinigingen en btw-verhoging op de cultuur. Een van de meest pakkende analyses leest u hier:
- Gegevens
Op vrijdag 19 november gaf Mandarte haar vierde workshop Focusing en Kunst.
Dit keer in midden in het kloppend hart van Amsterdam.
De ruimte in het zestiende-eeuwse woonhuis tegenover de Oude Kerk droeg bij aan de sfeer van de dag. In de ochtend was een schilderij onderwerp en ’s middags een beeldje.
- Gegevens
Havendam bij Lelystad: Gormley's Exposure
- Gegevens
Een wirwar van blauw geschilderde stukken betonijzer, in verschillende lengtes geknipt en vervolgens aan elkaar gelast.
Henk Visch,
Ships at Sea, 2008
(gelast blauw geschilderd betonijzer h=210cm)
Collectie kunstenaar.
- Gegevens
Het is lang geleden dat we zo'n wervelende, energierijke, maar tegelijk beheerste en esthetische dansgroep aan het werk zagen.
- Gegevens
De westergasfabriek in A'dam barstte bijna uit zijn voegen, toen wij zondagmiddag een bezoek brachten aan de Affordabel Art Fair. Niet alleen de kunst was op elkaar gestouwd, maar ook de mensen.
- Gegevens
Lees meer: Affordable Art Fair: Kunst zonder links en rechts.
Een binnenhuis van Krijn de Koning in de Nieuwe Kerk.
- Gegevens
Blauwe lucht verdringt de donkere wolken als we over de brug met de gouden wielen Kampen binnenlopen. Het water van de IJssel, opgezweept door de harde wind, schittert in de doorbrekende zon.
De markt verwelkomt ons met geuren van noten en kaas maar we beheersen ons en stappen het prachtige Stedelijke Museum, het oude stadhuis dat in 1350 werd gebouwd, binnen.
Onze cursisten zijn er al, genietend van de koffie met de Kampense slof, het beroemde plaatselijke, ambachtelijke gebak.
- Gegevens
Verenig kunst en politiek: kunstliefhebber pas op uw zaak! Jonas Staal en grote woorden. Mijn reactie op zijn artikel in de NRC van 24 september 2010.
- Gegevens
"Vooraf was al duidelijk dat Goldstein op Taking Place in ieder geval aan een traditie ging vasthouden: directeuren van het Stedelijk koesteren schaamteloos hun eigen voorkeur. Zoals De Wilde’s directoraat werd gedomineerd door een Grande Parade van schilders, en dat van Fuchs nog het meest leek op het te lang uitgelopen feestje van de herenclub, zo maakt Goldstein – wier bekendste exposities titels droegen als A Minimal Future? en Reconsidering the Object of Art – duidelijk dat ze niet van plan is haar liefde voor hardcore conceptualisme in te tomen' schrijft Hans den Hartog Jager op de voorpagina van de NRC van 27-08-2010 onder de veelzeggende titel:Vernieuwd Stedelijk lost verwachtingen niet in. Het Stedelijk vol lege zalen.
- Gegevens
Directe aanleiding om af te reizen naar Antwerpen was de beeldententoonstelling die nu in het park Middelheim is ingericht: 'Nieuwe Monumenten'. De bezorgdheid over het bestaansrecht van het monument - Stalin en Hussein zijn al op veel plaatsen omver getrokken - en de vraag of het gebeeldhouwde monument nog wel van deze tijd is, zijn we dit jaar al vaker tegengekomen. In Lucca, op de papierbiënnale, en in Carrara, op de 14de Biënnale di Scultura (van Carrara) onder de veelzeggende titel 'POSTMONUMENT'.
- Gegevens
Niets gemerkt van dat het vrijdag de dertiende was. Integendeel zelfs, op één buitje na een heerlijke dag, niet te warm, aangename temperatuur om actief te zijn, heerlijk geurend parkbos rond 'minimal' paviljoens met fascinerende kunstwerken. Sinds onze eerste trip in 2004 alweer het zesde jaar op rij, dat we een dag volledig beschouwend genieten van kunst, natuur en samenzijn.
- Gegevens
'Spookrijders is gebaseerd op het fenomeen Wunderkammer, of te wel curiositeitenkabinet, dat ontstond in het midden van de 16e eeuw. Het is opgebouwd uit een serie keramische, bronzen en damasten taferelen die je meenemen op een wilde rit door de vaderlandse geschiedenis', schrijft het Museum op zijn website.
- Gegevens